شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

درب کنسرو بازکن برقی

*ليلا*

+ سلام نماز و‌روزهاتون قبول.يه سوال که همگي مشارکت کنيد .ممنون ميشم .خداوند فرمودند قران را روان فرستادند که همون زبان عربي باشه اما چرا تفاسير مختلف هست ؟ و گاهي کلمه ايي ميخونيم که نوشته يکي از رموز قرآن ؟
سلام ، طاعات شما هم قبول حق . هر کسي بر اساس مطالعات و تجربيات و سليقه شخصي خودش تفسير مي‌کند . رموز قرآن را هم بنظرم بايد منتظر رمز گشا بود و دانستن آن فوريت ندارد .
*ليلا*
سلام تشکر. سليقه ي شخصي هر فردي شايد درست نباشه و سليقه ي شخص هر عالم ديگري قبولش نکنه .دانستنش اگه فايده نداشت پس چرا هست ؟
سلام طاعات و عباداتت قبول...نميدونم تو اين زمينه اطلاعات ندارم:)
*ليلا*
{a h=naslehjavan}نوشته هاي ...{/a} سلام همچنين .تشکر از توجه تون
{a h=noozhin}ليلا{/a} اين وظيفه ما هست که جستجو کنيم ببينيم کدام تفسير عالمانه تر هست و با فطرت ما سازگار . من خودم پيدا کردم شخصي را که اين خصوصيت را دارد و تفاسيرش منطبق با درک خودم هست .
قرآن شگفتيهاي بسياري دارد که براي کشف اين شگفتيها فقط بايد به خدا نزديک شويد چون خودش راهنماي خوبي هست . شايد برايتان جالب باشد که بدانيد هر کسي که بنده خاص خدا باشد خواه ناخواه مانند مطالب و دستورات قرآن عمل ميکند .
سلام طاعاتتون قبول.منظور اينه که هرکي زبان عربي بلد باشه به راحتي قرآنو ميفهمه. يعني اينجوري نيست که بخونه و اصلا نفهمه يا گنگ و عحيب و غريب باشه براش. اين در مورد ظاهر قرآنه. مثلا ميگه اقم الصلاه يعني نماز بخون. همه اينو ميفهمن.
اما در مقابل اين ظاهر، باطني هم وجود داره که گاهي گفتن قرآن 70 بطن داره. علما و افرادي که با علوم قرآني آشنا هستن، به اندازه ميزان درک و معرفتي که نسبت به اين علوم دارن به سطوحي از اين بطن دسترسي دارن ولي حقيقت قرآن که بهش ميگن تاويل فقط در اختيار حضرات معصومين عليهم السلام قرار داده شده و ان‌شاءالله بعد از ظهور، اين اختلافات هم برطرف ميشه
ساعت ویکتوریا
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله ارديبهشت ماه
vertical_align_top